2010年1月7日星期四

这一刻。。。问自己我该置身那里。。。再别。。康桥。。。

忙了几天。。。觉得心力交瘁。。。也发现了自己身体多虚弱了。。。走着路也上气不接下气的。。。两天来的睡眠时间都只是那3,4个小时。。。很累。。但充实的。。。

去了每天都会去的部落。。看到了别人在部落上写的帖子。。发现了自己悄悄地又伤害了别人。。。这一刻。。我望着无言。。。望着感伤。。。望着决定。。。望着抱歉。。。虽然不晓得什么原因而伤害了他。。。

一波未平一波又起。。。每一次的徘徊。。。都是那么的频密。。。好累。。。也好无助。。。也许自己真的有大问题。。。在这里祝福你身体一直都健康。。。幸福快乐。。。。也许我该优柔寡断。。。也许我总是误会缠身。。。我该表现出我自己的心底来告诉每个人我的想法?。。。

虽然现实上本来就没有必要理解你的人,但我想自私的高喊那么几秒钟。。。为何没有理解我的人~~~~~~~~~~~~~~~~到底有谁明白我的心里的难过~~~~~~~~~~ 就这么几秒就够了。。。我想。。有时候你付出的未必有你想要的回报。。。所以付出的时候请不要期待有回报。。。。只有你总是那么的善解人意。。。。充满着对你的感激。。。

披上了一份责任。。。就得努力去扛。。。而我。。等待着自己该面对的选择。。。。生与死。。。左与右。。。前与后。。。待与离。。。。只剩下1个月加半个月的时间。。。拨一拨头发。。。。。走的坦荡荡呗。。。。

Goodbye Again, Cambridge!

I leave softly, gently,
Exactly as I came.
I wave to the western sky,
Telling it goodbye softly, gently.

The golden willow at the river edge
Is the setting sun‘s bride.
Her quivering reflection
Stays fixed in my mind.

Green grass on the bank
Dances on a watery floor
In bright reflection.
I wish myself a bit of waterweed
Vibrating to the ripple.
Of the River Cam.

That creek in the shade of the great elms
Is not a creek but a shattered rainbow,
Printed on the water
And inlaid with duckweed,
It is my lost dream.

Hunting a dream?
Wielding a long punting pole
I get my boat into green water,
Into still greener grass.
In a flood of starlight
On a river of silver and diamond
I sing to my heart‘s content.

But now, no, I cannot sing
With farewell in my heart.
Farewells must be quiet, mute,
Even the summer insects are silent,
Knowing I am leaving.
The Cambridge night is soundless.

I leave quietly
As I came quietly.
I am leaving
Without taking so much
As a piece of cloud.
But with a quick jerk of my sleave
I wave goodbye.

2 条评论:

  1. 至少還有某人的支持~你知道的~

    回复删除
  2. 伤害我的不是你,我也没被伤害,只是看到一些不该看的东西而已,所以心情有些低落。我没什么的,你别乱想太多。

    然后…我希望你能够坚持下去…你答应过我的,所以…你要好好照顾自己…懂吗?

    我会等你的…^^

    im your silly...

    回复删除